Ett fartyg med äkta TFstandard!

Nu var det några dagar sedan jag - Herr Kalorina -, Frida the President och Frida the Kungabarn kom hem ifrån en mycket välbehövlig gödningsresa med Tallink Silja. Nu när vintern verkligen har bestämt sig för att stanna kan det ju uppstå hemska problem som inte finns på sommaren, till exempel att ta sig till godisaffärerna. Så här års tar man inte gärna på sig sju ton kläder och går i snön (som faktiskt är väldigt ansträngande!).. Och därför finns något så underbart som TAX FREE! Där kan man införskaffa sig jättegoda dumleklubbor, kindeäggskartonger, Haribo klick, Sour Winegums, med mera, med mera, och skaffa sig ett vacket och utomordentligt praktiskt kaloriföråd hemma i sin egen bostad!

Och för att inte tala om vår allas så älskade Buffe! Själva maten i sig, njaaa.. Russian Week lockar kanske inte så värst mycket, men EFTERRÄTTSBUFFEN!!! Mmmh, glass med chokladsås och sockrade bär och ananas och choklasmouse etcetc, jag får nästan abstinens!

Nåväl, mina damer och herrar, snart bär det av till guds gåva till människan: Willys och ÖB! Där ska jag och min trogne anhängare köpa cirka 26 tusen pastapåsar och övriga nödvändigheter!

God natt  MAT! (nästan samma bokstäver = ödet)
/ THE FATEST OF US ALL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0