jag förstår inte

Jag läste nyss i min religionskunskapsbok om buddhism och upptäckte något hemsk, buddhistiska munkar FÅR INTE äta efter kl 12 om de vill upnå nirvana (vilket är själva syftet med religionen)!! Hur klara de att leva? Deras religion går ut på att stoppa lidandet, men så har dem en sådan hemsk regel?! De säger ju emot sig själva, hur ska man kunna sluta lida om man inte får äta efter 12? Ack, ack, ack......

Dagen börja inte så bra, då lunchen inte höll True Fettos-standard, men artade sig mot eftermiddagen. Orsaken var denna att då åkte vi till vårt älskade donken och åt mellanmål. För er som inte vet så blev det andra dagen i rad, vilket jag tyckte var nämnvärt...




Food is my heart and soul


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0